Volitve 2014: Bo tokrat prišlo do mobilizacije na desni?

Letošnje predčasne volitve so posebne v marsičem,  predvsem pa tovrstne kombinacije okoliščin, še nismo imeli in je tudi ne bomo imeli.

  • Potekajo praktično v času poletnih počitnic (prvič doslej) in v nedeljo na dan volitev kakor kaže bo lepo sončno vreme…
  • Še huje potekajo v času Svetovnega nogometnega prvenstva. Večina predstavitev kandidatov je potekala prav v času tekem, torej je bila možnost ogleda realnih predstavitev kandidatov zelo slaba, razen tistih nekaj srečnežev, ki so imeli predstavitve v dnevih premora (mislim, da je bil ta srečnež Cerar). Tako so bila soočenja zadnja dva dni šele prva resna priložnost za nagovor volivcev.
  • Zanimiva bo analiza, komu so mediji posvečali največ pozornosti – verjetno bo med zmagovalci Janez Janša in SDS, ki so imeli cel teden pred volitvami vsakodnevno dogajanje pred sodiščem, potem je tu Stranka Mira Cerarja (SMC), ki so jo mediji že dokaj zgodaj praktično razglasili za zmagovalca in pa Alenka Bratušek, ki je zaradi pozicije in svojih medijsko zanimivih potez bila stalno v prvem planu.
  • Stalnice slovenskih volitev so novo-nastale stranke z imeni voditeljev, ki hitro pridobijo naklonjenost volivcev, dokler jim nečesa ne odkrijejo. Tokrat je to SMC, ki lepo vzdržuje dober rezultat od samega vstopa.

Petkova Diareja ne bi mogla boljše prikazati vzdušja.

Kaj smo se naučili v preteklosti?

V preteklosti je bilo vedno tako, da so veliki na koncu nekaj izgubili na račun manjših strank, v primeru, da je SDS vodil, se je zgodil na levici mobilizacijski efekt, samo da Janša ne zmaga.

Glede na moment volitev sredi počitnic in lepega vremena, bi utegnila volilna udeležba letos najbolj zanihati in odločilno vplivati na razmerje deležea med “levimi” in “desnimi” strankami. Strategija levih in desnih je različna.

Janez Janša uporablja strategijo strahu, na primer “Sloveniji po volitvah grozi državni udar levice”, na drugi strani je spet Janez Janša glavno mobilizacijsko orožje za spravit volilce na volitve. In tu je razvidna genialnost letošnje SDS-ove kampanije: vsakodnevno dogajanje pred sodiščem, kjer se prikazuje Janeza Janšo kot žrtev – odlična “retention” strategija, ki zagotovo tudi pobira nekaj volivcev drugih desnih strank. Glavna ikona, ki je levi volivci ne prenašajo, je v zaporu. SDS na soočenjih predstavljajo drugi, ankete pa še po vrhu kažejo, da SDS zaostaja za SMC.

Prav slednje utegne zaznamovati letošnje volitve – dva glavna elementa, ki vlečeta leve volivce na volišče letos nista prisotna!

Kaj kažejo mnenjske raziskave v zadnjih dneh?

…in kako jih interpretirajo novinarji? To slednje je še toliko bolj pomembno – ankete namreč imajo svoj vpliv, konkretno v letošnjem primeru mobilizacijski.

 

V Sloveniji se tokrat izvajata dva tracking-polla (tj. dnevna spremljanja strankarskih preferenc pred volitvami) – Mladina in Siol. Pri Siolu se na primer lepo vidi ta trend.

Še bolj zanimive od samih trendov, so zanimive interpretacije. Mladina je pri “interpretaciji” bistveno bolj “sočna”. Spodaj je tabela z naslovi, ki so spremljali rezultate tracking-pollov. S klikom na povezavo pridete do rezultatov.

  Mladina Siol
petek,
11.7.2014
Zamenjava v vodstvu?

V parlamentu je Luka Mesec, podpora SDS močno padla

četrtek,
10.7.2014

Sprememba in radikalizacija?

Podpora Miru Cerarju še naprej pada, padec tudi za SDS

sreda,
9.7.2014

Nakazana rast podpore SDS

Miru Cerarju podpora upada, Alenki Bratušek raste

Pogled na nedeljo

  • V odsotnosti Janševe nevarnosti bi utegnilo prit na volišča proporcionalno manj levih volivcev.
  • Na drugi strani obstaja “rdeča nevarnost”, ki bo vlekla desne volivce. Doagaja se torej ravno obratno kot se je dogajalo zadnjič, ko je ves čas vodila SDS, v fotofinišu pa jih je premagala PS.
  • Iz podobnega razloga jih bo kar nekaj volilo koga od preostalih manjših strank. Na delu bo torej fragmentacija (ki smo jo že močno začutili na Evropskih volitvah)in verjetno rekordno število glasov za stranke, ki ne bodo prešle praga.
  • Levica bo imela tako najverjetneje slabši rezultat, kot ga dajejo danes javnomnenjske ankete. 
  • SMC bo najverjetneje res zmagala (današnja prednost je res velika), vendar bo rezultat veliko bolj tesen.
  • Delež volivcev, ki se bodo odločili v zadnjih nekaj dneh, bo letos zagotvo rekorden.
3 comments
  1. RomanZ said:

    Zenel, analiza, komu so mediji posvečali največ pozornosti je že narejena http://www.kliping.si/novica-podrobno/items/prime-time-politicnih-strank-v-casu-volilne-kampanje-3-del-kopija
    http://www.kliping.si/novica-podrobno/items/prime-time-politicnih-strank-v-casu-volilne-kampanje-2-del

    Stranka SDS je ves čas kampanje dobila največ pozornosti. Vprašanje koliko ji koristi…večinoma prepričuje že prepričane.

    Se pa strinjam in že od začetka kampanje opozarjam, da je podpora SMC precenjena. Ko bo treba v nedeljo na volitve bodo etablirane stranke volivci podprli, razne nove stranke pač ne…bo marsikaj drugega ta dan dobilo prednosti pred volitvami. Rezultat SMC in SDS bo bolj tesen kot kaže večina anket. Na dopustu bo takrat po rezultatih Delove ankete samo 6 % populacije, kar ni gromozanska številka, bo pa vplivala na nižjo volilno udeležbo.

    Si pa eden redkih ki je izpostavil, da nogomet res jemlje pozornost volitvam. Sploh med moško populacijo. Vseeno je to najpomembnejša postranska stvar na svetu…ne volitve.
    Kdo bo zmagal…Nemčija ali Argentina, hahahaha

    Počakajmo še na rezultate Ninamedie…

    Všeč mi je

  2. RomanZ said:

    Ninamedia ima 11.7. SMC 19.7%, SDS pa 16,6% rezultat med opredeljenimi (brez tistih, ki jim je stranka blizu). Pri SMC so tisti,ki jim je stranka blizu nepomembni. Ker ne bodo šli na volitve. Tukaj pa mislim, da je zgornji interval SDS višji od spodnjega intervala SMC. Ne vem točno kakšen je numerus, da bi lahko izračunal.

    Všeč mi je

    • zenelb said:

      Da ne bo kdo siten bom komentiral jutri zvečer. Bolj kot intervali zaupanja so zanimivi dosegi.

      Všeč mi je

Komentiraj